GULF kenőanyagok

2018.01.23.

A Gulf Oil története
A Gulf Oil az egyike azoknak az amerikai olajtársaságoknak, melyek a - piacon káros
erőfölénybe került - Standard Oil feldarabolásából jöttek létre. Ezek voltak: a Shell, az
Esso, a Texaco, a Mobil, a Chevron, a BP és a Gulf, mely cégek „A Hét Nővér”-ként
kerültek be a történelembe.


1901. A történet 1901-ben kezdődött, amikor olajat találtak a texasi Spindletop-ban, és a
Gulf Oilt megalapították.
1910. A kitermelés területén a Gulf elsőként vezette be a tengeri fúrásokat és beindította
a katalitikus krakkoló finomítókat. Ebben az időben a cég jelentős kőolaj kitermelést folytatott
a Mexikói-öbölben is, innen ered a „gulf” névválasztás, melynek a magyar fordítása:
„öböl”. A Gulf már kezdettől fogva bevezette a márkázott termékértékesítést azáltal,
hogy a tároló tartályokat és az olajszivattyúkat jellegzetes Orange Disc (Narancssárga
Korong) logóval jelölték. Létrejötte óta, a Gulf narancssárga korongja ikonikus jelképpé
vált, mely biztosítja az emberek számára a márka összetéveszthetetlen felismerését
világszerte.
1913. A valaha volt legelső márkával ellátott benzinkút Egyesült Államokban
Pittshburgben történő megnyitásakor, a Gulf utat mutatott az üzemanyag-kiskereskedelemi
értékesítés módszerére. A Gulf a kenőanyagértékesítésen túl, jelenleg 25 országban
rendelkezik üzemanyagkúthálózattal, melyet 2020-ig 60 országra fogja kiterjeszteni.

1969. A Gulf folyamatosan részt vesz a globális motorsport versenysorozatokban, a
hosszú távú autóversenyekre koncentrálva, ahol a Gulf termékek maximális tesztelésre
kerülnek. Több Le Mans-i győzelem fűződik a nevéhez: 1969-ben a Ford GT-40 haladt
át először a célvonalon, majd az ezt követő két évben (1970, 1971) a Porsche 917K
legendás versenyautóval sikerült elérni ezt az eredményt. A Le Mans-i pályán 1971-ben
megtett távolságot, - ami 5.335 km. - az Audi R15 csak 2010-ben tudta felülmúlni 5.410
km.-rel! Ebben az időben készült a „Le Mans” mozifilm Steve McQueen főszereplésével,
emléket állítva ennek a „megismételhetetlen” autónak. 

1970. A Gulf eléri a gyártási csúcsot, naponta 1.3 millió hordó kőolaj feldolgozásával.
1975. A Gulf autók sikersorozata a Ford Mirage-al folytatódott mely 1975-ben lett
győztes, majd 1995-ben a McLaren F1 GTR vitte el a babérokat a Le Mans-i 24
órás versenyen. Ezek után a Gulf az Aston Martin Racing-el működött együtt az
Endurance Világbajnokság (WEC) hosszú távú futamain, ahol számos dobogós helyezéssel
és bajnoki címmel büszkélkedhettek.
1984. Egy indiai magáncég a Hinduja Group megvásárolja a Gulfot, így jön létre a
Gulf Oil International (GOI), mely egy „vibráló” olajtársaság és marketingcég, mely 70-
nél több országban tevékenykedik.

2012. A Gulf megvásárolja a világ legnagyobb fémmegmunkáló folyadékok gyártóját,
az amerikai székhelyű Houghton Internationalt.


2016. Manapság a Gulf visszatért a „gyökerekhez” és újra a Porsche csapatával
dolgozik együtt. A motorkerékpár versenycsapatok támogatása sem áll távol a Gulf-tól.
A Superbike (SBK) futamokon az Altea BMW, valamint a Milwaukee Aprilia versenyzői
büszkén viselik a Gulf ikonikus logóját gépeiken. A globális marketing részét képezi a
Manchester United futballcsapat kiemelt szponzorként való támogatása.
A versenysportban folytatott fejlesztések ahhoz vezettek, hogy a kenőanyagok a legextrémebb
működési körülmények között is megfelelnek a legmagasabb teljesítmény
elvárásoknak. A termékek rendelkeznek a világ vezető autóipari és egyéb berendezés
gyártóinak eredeti (OEM) jóváhagyásával. Ezen a téren a Gulf a legszélesebb
körű specifikációval rendelkezik az olajtársaságok közül. A kenőanyagok mellett a
cég palettáján megtalálhatók a hűtőfolyadékok, különféle autóápolási termékek és az
üzemanyagadalékok is. (a teljes választék megtalálható a www.gulf.hu weboldalon)
A Gulf azon kevés olajtársaságok közé tartozik, mely a versenypályán használt kenőanyagokat
elérhetővé teszi a hétköznapi felhasználó számára is. A Com-Oil Zrt-nél
 megvásárolható „Competition” kenőanyagok „dolgoznak” a Porsché-kban
24 órán keresztül a Le Mans-i versenyen.